سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش نرمش و اساس نادانی درشتی است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
آرام(0)
لینک دلخواه نویسنده

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :0
کل بازدید :11489
تعداد کل یاداشته ها : 11
103/2/29
10:28 ع

استاد تحف العقول را آورده بود که به مناسبت ماه محرم بخش هایی از خطبه منا امام حسین (ع ) را که یک سال قبل از واقعه کربلا در جمع حدود 1000 نفر از اصحاب و عقلای قوم و خواص ایراد شده بود فرصت نشد و موکول شد به فردا . یکی از دوستان هم گفت این خطبه را باید در حوزه و برای آقایون خواند و نه مردم  . استادم سری تکان داد و حرفش را تایید کرد !! و ادامه داد من هر موقع این خطبه را می بینم یاد اولین نامه امام خمینی (ره) در سال 1323 می افتادم که خطاب به علما نوشته بود ...

حالا خطبه منا را خواندم سوختم خواندم لرزیدم و خواندم و بغض کردم ...

البته ترجمه استاد حسن رحیم پور ازغدی مزید بر علت شده بود و شوری دیگر داشت خواندنش !!!

خطبه منا / قسمت اول

سخنران: حسین پسر علی، مکان: منا زمان: ذی حجه سال 60 هجری(یک سال قبل از عاشورا) حظار: 200 صحابی پیامبر 500 نفر از تابعین و صدها تن از آگاهان امت .
ای مردم، بزرگان عبرت بگیرید از موعظهای که خداوند به دوستان خود در قرآن میفرمایداگر شما خود را اولیای خدا میدانید، و اگر دیندارید و مخاطب قرآن هستید پس بیتفاوت نمانید و احساس تکلیف کنید! آیا ندیده اید که خداوند چند بار در قرآن به روحانیون مسیحی و یهودی به شدت حمله فرموده و آنها را توبیخ کرده است که چرا مردان خدا در جامعه و حکومت بیعدالتی و فساد دیدند و سکوت کردند؟ چرا اعتراض و انتقاد نکردند؟ و فریاد نکشیند؟ و نیز فرمود:«نفرین بر کسانی از بنیاسرائیل که کافر شدند. آنها که امر به معروف و نهی از منکر نکردند، و چه بد عمل کردند .


90/9/10::: 11:59 ع
نظر()